wtorek, 4 marca 2014

Drewniane świeczniki.

Moje plany na weekend lekko się zmieniły, nie mogłam zabrać się za paletę tak jak zapowiadałam gdyż ta była za mokra , a dodatkowo nie zdążyłam kupić impregnatu. 

Za to przeglądając wcześniejsze wpisy o drewnie znalazłam świeczniki wykonane z kawałków drzewa. Stwierdziłam, że jest to banalnie proste,a wyglądają naprawdę ciekawie.

Na początek z kompletowałam potrzebne materiały. 

1. Kołek znaleziony w piwnicy, wiertarka, wiertło do drewna 40 mm oraz szlifierka.



2. Wykorzystałam brzozę ponieważ wizualnie prezentuje się najładniej.


3. Wiertło do drewna potocznie zwane piórkiem, 40 mm ponieważ taką średnicę ma mała świeczka.


4. Wiertarką powoli zaczynamy robić otwór w drewnie, należy pamiętać aby nie zrobić go za głęboko gdyż wpadnie nam wtedy świeczka.


5. Gotowy otwór w drewnie.


6. Szlifierką delikatnie i powoli polerujemy dekoracyjną stronę naszego drzewa. Dzięki temu uwydatnimy jego strukturę. Ja szlifowałam papierem 100.


7. Zeszlifowane drzewo.


8. Drzewo ze świeczkami.


9. Efekt końcowy.



Świeczki prezentują się naprawdę ciekawie, ich zrobienie jest proste i przyjemne, a całość zajmuje około 20 minut.

2 komentarze:

  1. Uwielbiam takie świeczniki! :)) brzoza jest cudna!!!
    Pozdrowienia serdeczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie wyglądają przy kominku bądź na tarasie, można też je dać jako drobny prezent, a wykonanie to sama przyjemność:)
      Pozdrawiam!

      Usuń