środa, 23 kwietnia 2014

Paski, paseczki czyli triki jak się nudzi.

Podczas ostatniego malowania zabrakło nam farby (na szczęście:)), czekając na jej dowiezienie usiedliśmy w rogu patrząc na biały komin w otoczeniu już szarych ścian. Pokój miał około 15 m2 więc nie był za duży, a wszędzie obecny szary mógł go dodatkowo zmniejszyć. Wpadłam więc na pomysł aby na kominie zrobić łącznik pomiędzy sufitem, a ścianami który rozświetlał by całość oraz dawał szerokie pole manewru przy urządzaniu. Pomysł z szachownicy przerodził się w 30 cm biało-szare pasy. Całość prac zajęła nam około 40 min, a efekt przerósł nasze oczekiwania, bo ze spontanicznego pomysłu wyszła niebanalna dekoracja.

Teraz krótka instrukcja jak zrobić wszelkiego rodzaju pasy, szachownice bądź inne wzory z farby.

Farby użyte w pokoju to Beckers- Stony grey oraz Śnieżka- Max white effect.


1) Najpierw wymierzanie, ja skupiłam się aby pasy miały tĘ samą szerokość, mierzymy odpowiednie fragmenty, zaznaczamy ołówkiem, przykładamy poziomice i kreślimy równe kreski.

2) Następnie do narysowanych kresek równomiernie przyklejamy taśmę malarską, ja używałam 50mm, zapobiegliwie aby nie wyjść za linie.





3) Jeżeli mamy już zaznaczone pasy to malujemy w kolorze, w naszym przypadku mieliśmy przygotowany biały podkład już wcześniej, ponieważ na wstępie pokój miał być biały. Jeżeli pomalujemy na raz, odczekajmy około 20 min i powtórzmy czynność.



3) Po podwójnym malowaniu odrywamy taśmy, ponieważ szybko przywierają nie należy z nimi czekać.




4) Gotowy efekt wygląda tak...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz